Wiersze SERWIS MIŁOŚNIKÓW POEZJI GRUPA AUTORÓW BEJ

logowanie
Zaloguj
Nie pamiętasz hasła?
Szukaj
Więcej wierszy na temat: Rodzina

Ona jest

Spotkałam Miriam z wiersza poety,
miała podobne buty jak moje.
Z nią oswajałam ból i tęsknotę.

Śmierć? Przejście - znane, już się nie boję.
Pozamykałam skrzętnie w szufladach,
klucze schowane, więc nie otwieram.

Lecz dzisiaj... Miriam z wiersza poety.
Budzi wspomnienie, wczoraj jest teraz.

Patrzę, rozmawiam, myśląc o niebach,
tak czas zabijam. Wiem, wiem, nie trzeba.
Agata... zawsze. Młodość, ból cieniem,
oczy przymknięte. Niedokończenie.

Dłoń jeszcze ciepła. Trzymam i szepczę:
Nie, nie... Nie teraz.
Choć chwilę jeszcze.

autor

cii_sza

Dodano: 2015-07-17 19:45:53
Ten wiersz przeczytano 2158 razy
Oddanych głosów: 24
Rodzaj Sylabotoniczny Klimat Refleksyjny Tematyka Rodzina
Aby zagłosować zaloguj się w serwisie
zaloguj się aby dodać komentarz »

Komentarze (73)

cii_sza cii_sza

Tytuł poprawiłam wg sugestii Julii D.
Dziekuję bardzo.

cii_sza cii_sza

Maciek.J - I ja z pola schodzę:), ale:

Na głupie pytania odpowiadam konkretnie. Jeśli
zachodzi potrzeba: siekiera, maczeta, armata, karabin,
miecz, trucizna, łuk:) Z nowocześniejszych i
łagodniejszych: gaz łzawiący, kastety:)))
Miłego popołudnia:)

Maciek.J Maciek.J

ciisza...a cóż to za kolubryna ?

ja już zakończyłem działania ,,wojenne,,

cii_sza cii_sza

DO Macka. J -
O nie mój drogi!!!!!:)))
Mam gdzie indziej swoją Wielką Miłość.
Pana ASa cenię za poezję, którą pisze, za wiedzę,
mądrość i życzliwość, którą okazuje nie tylko mnie.
Jestem z przerwami tu od października i wiem, widzę
co, jak i kto...
NIE ŻYCZĘ SOBIE NA PRZYSZŁOŚĆ TAKICH TEKSTÓW -
ZROZUMIANO?!!!

Maciek.J Maciek.J

Cii_sza
a może ty się zakochałaś w AS-ie ?
cóż
na miłości władzę nic nie poradzę

cii_sza cii_sza

do Maćka:))może i tak, ale popatrz AS kocha
matematykę, a w jego wierszach jest Poezji tyle, że az
się przelewa - po brzegi po prostu.

Maciek.J Maciek.J

do As-a : tam gdzie jest za dużo matematyki jest za
mało poezji

cii_sza cii_sza

Drogi ASie dziękuję serdecznie. Co do przerzutni:) w
teorii jestem z tym dobrze zapoznana:) W praktyce, w
portfolio jest kilka wierszy, gdzie przerzutnię udało
mi się zastosować. Nie jest to proste, ale z pewnością
za jakiś czas będzie więcej wierszy z jej
zastosowaniem:) Jestem pewna, że ten temat ogarnę.
Gdy coś zaczynam, raczej się nie poddaję. Zdarzają mi
sie chwile zwątpienia, ale pokrzyczę, pokrzyczę i
zwykle wracam na obraną ścieżkę:))
A poza tym lubię poznawać nowe rzeczy, lubię się
uczyć. I na ile moje możliwości mi pozwolą, na tyle z
pewnością ogarnę ten warsztat:)
To potrwa, bo i czas mnie ogranicza.
Bardzo ciekawie mówisz, tłumaczysz. To ogromna
przyjemność Cię słuchać i czerpać inspirację do
samodoskonalenia. Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję:)

AS AS

może się zdziwisz, skąd się wzięło u mnie
zainteresowanie poezją...
jestem umysłem zdecydowanie ścisłym, a moje
wykształcenie i zawód to przede wszystkim matematyka
i fizyka;
ano
w moich czasach brało się do ręki gitarę; byłem
niezły, dużo komponowałem, więc do skomponowanych
utworów trzeba było stworzyć jakieś teksty;
i tak to się zaczęło...
dzisiaj moją królową jest nadal matematyka, ale
zainteresowanie poezją pozostało i jest moim
wdzięcznym konikiem;

z tego co wiem, to w wierszach tonicznych nie jest
zasadą stała ilość sylab w wersie, ale obowiązuje
stały schemat w rozkładzie akcentów;
nie musi on być monolityczny, np
247 247 247 247
ale może być np taki:
247 246 246 247
albo taki:
247 246 247 246

w wierszach sylabicznych akcent nie ma znaczenia;
decydujące jest to, żeby każdy wers zawierał taką samą
liczbę sylab;

wiersze sylabotoniczne są jakby syntezą wierszy
tonicznych i sylabicznych;
ważna jest liczba sylab i rozkład akcentów; dla mnie -
jako eks tekściarza ważniejsza jest liczba sylab;
tekst musi się zgadzać z muzyką, więc jest to warunek
konieczny; tonika jest jakby na drugim miejscu,
ponieważ dodatkowe możliwości akcentowania daje mi
instrument;

pod względem tonicznym Twój wiersz jest znacznie
lepszy od mojego;
ale my, piszący wiersze - musimy często dokonywać
trudnych wyborów: forma, czy treść? tonika czy sylaby?

w moim epitafium podstawowym kryterium była treść;
drugim: zwięzłość wypowiedzi;
tylko przez przypadek udało mi się utrzymać stałą
liczbę sylab,
ale tonika oscyluje w kilku miejscach;
nie wiem czy zwróciłaś w moim tekście na drobny
szczegół:
dowolnie wybrane dwa kolejne wersy mają sens...
zapewne zdajesz sobie sprawę, jak taki manewr skraca
tekst, poszerzając ogromnie pole interpretacji;
nazywa się to przerzutnia;
to niezwykły środek artystyczny...
i to właśnie przerzutniom poświęciłem wersyfikację i
akcenty;
zastosowanie przerzutni zmusza piszącego do
niezwykłej, matematycznej wręcz konsekwencji w
pisaniu, ale w ten sposób mogą niekiedy powstać
magiczne wiersze;
zachęcam Cię zatem do eksperymentów;

cii_sza cii_sza

pospieszyłam się z tym pytaniem poniżej:)) po
przemyśleniu chyba wiem o co biega. Ale mimo wszystko
odpowiedź będzie mile widziana:)

cii_sza cii_sza

ASie przeanalizowałam Twój wiersz "Epitafium dla
wędrowca".
Przyjrzałam się zapisowi i określiłam gdzie padają
akcenty.
Mam nadzieję, że dobrze to zaobserwowałam:)
Akcenty są tam rozłożone dość regularnie. Są jednak
pewne wachania. Miałam mylne mniemanie:) Sądziłam, że
w wierszu sylabotonicznym w każdym wersie akcenty
muszą być rozmieszczone identycznie. Pytanie brzmi: Na
ile rozmieszczenie akcentów może odbiegać od siebie(w
kolejnych wersach) aby wiersz można zakwalifikować
jako sylabotoniczny?
Nie mogę znaleźć na necie odpowiedzi, a chciałabym
wiedzieć.

A poniżej rozpracowanie Twojego wiersza.

1,3,6,9,12
1,3,6,10,12
1,3,6,10,12
1,3,6,10,12
*****************
1,3,6
2,3 - gdyby te słowa pozostały w wersie powyżej -
10,12
2,4,6,9
2 - gdyby powyżej - 12
1,3,6,9,12
2,4,6
2,5 - gdyby powyżej - 9,12


cii_sza cii_sza

https://www.youtube.com/watch?v=pLKHu0-RRMM

cii_sza cii_sza

OK Celinko, nic się nie stało.

Celina Ślefarska Celina Ślefarska

Halinko komentarz poniżej jest do wiersza z wodą. A
pod tym piszę - piękny:))

Dodaj swój wiersz

Ostatnie komentarze

Wiersze znanych

Adam Mickiewicz Franciszek Karpiński
Juliusz Słowacki Wisława Szymborska
Leopold Staff Konstanty Ildefons Gałczyński
Adam Asnyk Krzysztof Kamil Baczyński
Halina Poświatowska Jan Lechoń
Tadeusz Borowski Jan Brzechwa
Czesław Miłosz Kazimierz Przerwa-Tetmajer

więcej »

Autorzy na topie

kazap

Ola

Bella Jagódka

AMOR1988

marcepani

(OLA)


więcej »