Pytania egzaminacyjne?
Kim jest nauczyciel? Co robić powinien?
Co mu się należy, a co komu winien?
Jak uczniów nauczać? Czym ich motywować?
Jak proces nauczania, skutecznie
planować?
Jak porządek trzymać? Jak nie być zbyt
srogi?
Jak dobrze określić, dla ucznia wymogi?
Jak zrealizować Podstawy wymogi
konieczne,
aby lekcje były ciekawe, bezpieczne?
Kogo mam wyróżniać, a kogo mam ganić?
Jak zwracać uwagę, by ucznia nie ranić,
jak wyróżniać ucznia, by z poczucia
racji,
miał przed samym sobą, wiele
satysfakcji?
Kim jest nauczyciel? Co jest jego celem?
Jakim chcę w przyszłości być nauczycielem?
Komentarze (4)
Ciekawy wiersz.
Myślę, że chcesz być dobrym nauczycielem,posiadającym
dużą wiedzę nie dla siebie, ale do przekazania, a to
wielka umiejętność.Mam nadzieję, że nie tylko będziesz
mówił, ale również słuchał, tego co uczący się od
ciebie przedmiotu, mają do powiedzenia.Każdy uczeń
jest szczególną osobowością i ty musisz poznać tę
osobowość mało tego powinieneś ucznia szanować i jego
pogląd,a jednocześnie nauczyć szacunku do siebie.
Zaskoczyło mnie pytanie dość naiwne" jak planować
proces nauczania?", myślę, że to powinieneś wiedzieć.
Czytając wiersz nabrałam wątpliwości, cz ty akurat
nadajesz się na nauczyciela, ponieważ na wiele pytań
powinieneś znać odpowiedź.
Bardzo proszę bez urazy.
Pozdrawiam.
nauczyciel bez psychologii nic nie znaczy bo uczniów
nie zna
jak też tylko plan lekcji prowadzi)
od ucznia do pedagoga
ciernista bywa droga
bardzo słuszne i ważne pytania,na które trzeba sobie
odpowiedzieć koniecznie, nie jestem nauczycielem, ale
coachem i powiem Tobie, że często zadaję sobie podobne
pytania, bo tu nie ma jednej, niezmiennej odpowiedzi,
każdy jest inny, trzeba się ciągle rozwijać i szukać
jak dotrzeć do ludzi :-)