Wiersze SERWIS MIŁOŚNIKÓW POEZJI GRUPA AUTORÓW BEJ

logowanie
Zaloguj
Nie pamiętasz hasła?
Szukaj

RAJ

1.
Nie chcę złota ani srebra,
Nie chcę nawet iść do nieba.
Wolę w Raju żyć na ziemi
Po Bożemu - tak jak trzeba.
2.
Bez problemów i bez końca
Po Bożemu żyć - jak trzeba,
Być wciąż młodym, nie chorować
I doceniać dary z nieba.
3.
Mieszkać sobie na polanie,
Bez problemów i bez końca,
Ponad wodą i przy lesie
Korzystając dużo z słońca.
4.
Bawić się ze zwierzętami
I korzystać dużo z słońca,
W nocy cieszyć się gwiazdami
Nawet kiedy jest gorąca.
5.
Wiedzieć dużo o wszechświecie,
Współpracować z aniołami,
Dbać o całą Bożą ziemię
I bawić się z zwierzętami.
6.
Gościć Lota i Mojżesza,
Oraz Hioba wraz z córkami.
Z Noem szukać arki w górach
I tak sobie żyć latami.
7.
Zwykłe oczka i skalniaczki
Już teraz cieszą człowieka.
Można zatem o tym marzyć,
Przecież wszystko to nas czeka*.
8.
Nie chcę zatem iść do nieba,
Wolę razem z zwierzętami
Po Bożemu żyć - jak trzeba
W blasku słońca wciąż, latami.

Sł.B.Jeh.-Leszek.
*Iz.65:20-25.

autor

leskie

Dodano: 2016-07-05 20:26:25
Ten wiersz przeczytano 3674 razy
Oddanych głosów: 27
Rodzaj Rymowany Klimat Radosny Tematyka Życie
Aby zagłosować zaloguj się w serwisie
zaloguj się aby dodać komentarz »

Komentarze (64)

leskie leskie

miły. nas mam na myśli tych, co pełnią wolę Bożą,
czyli stosują się do Biblii.

leskie leskie

magdo* dzięki za obiektywne spostrzeżenia i nie
sugeruj się osobami zachowującymi się prymitywnie, bo
nie mam zamiaru wdawać się z takimi w dalszą dyskusję.
Pozdrawiam.

tomek_s tomek_s

Pan leskie wciska fałszywą naukę. To demoniczna nauka
organizacji Świadków Jehowy. To jawne herezje
posłodzone wersetami biblijnymi i podlane faryzejskim
kwasem.

Pan leskie to później raportuje. Zdaje tzw "owoc"
swoim przełozonym, ile godzin głosił.

Stąd pan leskie z uporem maniaka wkleja te heretyczne
nauki i pisze sobie godzinki.

tomek_s tomek_s

Co pan udokumentowuje?

magda* magda*

No to się wiersz przerodził we wzajemne przekonywanie
się osobistymi interpretacjami poszczególnych haseł
Biblii.A co do wiersza- każdy ma swoja filozofię
szczęścia i pozostaje życzyć peelowi wszelkiego
spełnienia.Pozdrawiam.

leskie leskie

Proszę o dokumentowanie swoich twierdzeń tak jak ja to
robię, bo w przeciwnym przypadku są bezwartościowe.

tomek_s tomek_s

To własnie obietnica raju na ziemi skłoniła ludzi do
zostania Świadkami Jehowy. Kolorowe Strażnice
zdziałały cuda.

leskie leskie

Witam mariat. Decyzja Boża co do przywrócenia raju na
tej ziemi już została podjęta a to, czy z niego będę
mógł korezystać, to rzeczywiście zależy od Boga.
Znając Biblię jestem na właściwej drodze, lecz jeszcze
muszę wytrwać do końca Mt.24:13.

leskie leskie

anno. Masz rację. Poprzez dzieła stwórcze możemy
poznawać również Boga i sie nimi zachwycać, lecz
najbardziej poprzez Biblię i zamierzenia Boże Rz.1:20.
Pozdrawiam.

mariat mariat

I ok. Tylko jaka będzie decyzja Boża - się okaże
dopiero.

anna anna

życie jest pięknym darem, wystarczy tylko to
dostrzegać w każdym człowieku, kamieniu, obłoku, w
każdej cząstce przyrody...

leskie leskie

Prawda nie wymaga długich komentarzy. Aby zrozumie
Biblię od strony duchowej powinneś być sługom Jehowy a
tak to tłumaczysz Biblię dosłownie a skutki tego są
takie jak widać i tylko niepotrzebnie się wysilasz.
Mt.13:11.

andawa andawa

RAJ NA ZIEMI

Świadkowie Jehowy akcentują swą przyszłą egzystencję
na ziemi. Powołują się na raj Boży, który był na
ziemi.

1) Św.Paweł przyszły raj czyni równym niebu, "Znam
człowieka w Chrystusie, który (...) został porwany aż
do trzeciego nieba. I wiem, że ten człowiek (...)
został porwany do raju..." 2Kor 12:2nn.

2) Ap 2:7 uczy, że "zwycięzca spożywać będzie owoc z
drzewa życia, które jest w raju Boga". Jan przedstawia
te słowa przede wszystkim ludziom sobie współczesnym.
A oni wg ŚJ mają żyć w niebie. Wobec tego raj Boga to
niebo. Wg interpretacji ŚJ zwycięzcy z Ap 2:7, 3:21
też znajdują się w niebie, a jest tam użyty termin
"raj". Widać z tego, że przynajmniej dla niektórych ŚJ
oba określenia są wymienne.

3) Jezus powiedział, że na ziemi "ubogich u
siebie zawsze mieć będziecie" J 12:8 (NP), więc nie
kojarzył On ziemi z przyszłym rajem (por. Ps 73:24n.).


4) 1Kor 2:9 mówi o rzeczach, które Bóg
przygotował dla nas, że "ani oko nie widziało, ani
ucho nie słyszało...". Gdyby chodziło o raj ziemski,
to okazałoby się, że widzieli go przynajmniej Adam i
Ewa, przez co byłaby sprzeczność w Biblii.

5) Flp 3:19 uczy, że dążenia ziemskie dot.
judaizujących "wrogów krzyża Chrystusowego" (Flp
3:18).

6) 1P 1:17 uczy o ziemi jako obczyźnie, a Hbr
11:13 uznaje Abrahama, Henocha i innych za gości i
pielgrzymów na ziemi. Hbr 11:14nn. mówi, że oni nie
wspominają o niej i nie znajdują sposobności do
powrotu na nią, ale dążą do ziemi (ojczyzny)
niebieskiej.

7) Kol 3:2 do wszystkich ochrzczonych mówi:
"Dążcie do tego, co w górze, nie do tego, co na
ziemi".

8) Jr 17:13 mówi: "Ci, którzy oddalają się od
Ciebie, będą zapisani na ziemi", a Łk 10:20 podaje o
sprawiedliwych: "cieszcie się, że wasze imiona
zapisane są w niebie" por. Hbr 12:23.



24.2. Zmieniają sens przez zmianę położenia
dwukropka w Łk 23:43. Słowa: "Zaprawdę, powiadam ci:
Dziś ze Mną będziesz w raju" nakazują zamienić na
"Zaprawdę mówię ci dzisiaj: Będziesz ze mną w raju". W
ten sposób mówią o raju przyszłym na ziemi, wiedząc,
że ten ziemski wtedy nie istniał.

Odpowiedź. Ta interpretacja jest sama w sobie
sprzeczna, bo Jezusa umiejscawiają w niebie, a łotra
na ziemi. Jemu zaś Chrystus powiedział: "ze Mną
będziesz" patrz J 12:26, 32. Oprócz tego wypadku
Chrystus często używał formuły "Zaprawdę powiadam..."
(np. Mt 26:21, J 6:47), ale nigdy nie mówił "Zaprawdę
powiadam dzisiaj". To "dzisiaj" odniósł więc do
obecności łotra w raju niebieskim, a nie ziemskim w
przyszłości.



24.3. Ucząc o raju, mówią o płodzeniu dzieci w
nowym świecie ("Wspaniały finał..." s.296). Znają oni
Mt 22:30 ("...nie będą się ani żenić, ani za mąż
wychodzić, lecz będą jak aniołowie Boży w niebie"),
odnoszą go jednak tylko do tych będących w niebie
(tzn. "144 tys.").

Odpowiedź. Tymczasem cały kontekst mówi o
przykładzie pewnego człowieka, a nie o jakimś wybranym
ze 144 tys. Czasem uczą, że dzieci płodzić będą tylko
ci, którzy przeżyją Armagedon ("Od raju utraconego..."
s.226; por. "Prawda was wyswobodzi" s.342, 344, gdzie
uczyli [do 1958r.], że i zmarli przed Armagedonem ŚJ
będą płodzić dzieci po nim). Jezus jednak uczył, że
osoby godne "udziału w świecie przyszłym i w powstaniu
z martwych, ani się żenić nie będą, ani za mąż
wychodzić" Łk 20:35. Chrystus też mówił, że "Dzieci
tego świata żenią się..." Łk 20:34. Nasze rozumienie
potwierdza np. Tertulian (ur.155), który pisał: "nie
został przyrzeczony chrześcijanom po odejściu z tego
świata powrót do małżeństwa w dniu zmartwychwstania.
Po przejściu do stanu anielskiej świętości, nie będą
oni mieć już żadnych trosk, które pochodzą z tęsknoty
za ciałem" ("Do żony" I,1:5-6). Przypomina się też
saducejska zagadka w której pytano, która niewiasta
byłaby w czasach zmartwychwstania żoną męża jeśli miał
ich w młodości więcej niż jedną. Śmiertelna natura
człowieka ("ciało i krew") i cecha płodzenia dzieci
nie może wejść do Królestwa Bożego (1Kor 15:50), a ŚJ
nie będą mogli dostać się do Królestwa z innego
powodu. Aby tam być trzeba narodzić się z wody i Ducha
(J 3:5), a zwykli ŚJ, jak mówią, rodzą się tylko z
wody. U nich oba warunki ponoć spełniają tylko ci ze
"144 tys." ("Prowadzenie rozmów..." s.57; por.
Strażnica Rok CII [1981] Nr 5 s.2 "Czy ci, co
zaliczają siebie do 'wielkiej rzeszy', która się teraz
kształtuje, oczekują na pójście do nieba (...)? Czy w
ogóle chcą iść do nieba? Jeżeli ich zapytasz,
czytelniku, usłyszysz odpowiedź negatywną, ponieważ
nie uważają siebie za zrodzonych z ducha Bożego...";
Strażnica Nr 13, 1996 s.20 "Nie zostali jednak
namaszczeni duchem i nie oczekują życia w niebie"). ŚJ
głoszą też, że przemienienie czy uwielbienie ciał przy
końcu świata nie będzie dot. ich klasy ziemskiej lecz
tylko niebiańskiej ("Prowadzenie rozmów..." s.422).
Wobec tego na jakiej zasadzie chcą oni wejść do
Królestwa? 1Kor 15:50 mówi, że "ciało i krew nie mogą
posiąść Królestwa Bożego". ŚJ uczą zaś, że "drugie
owce" zmartwychwstaną w "ciałach fizycznych"
("Będziesz mógł żyć..." s.174), choć Flp 3:21 uczy o
"ciałach chwalebnych".



24.4. Uczą, że Jezus nie mógł być w raju (jako w
niebie) "dziś", bo dopiero po 40 dniach tam wstąpił.

Odpowiedź. Zapytajmy ŚJ, gdzie Pan przebywał
przez 40 dni i nocy między poszczególnymi ukazywaniami
się. Wg ich interpretacji On zmartwychwstał jako duch,
a przecież duch tak jak wiatr tchnie gdzie chce (J
3:8), więc czy nie mógł przebywać u Ojca. Dziwne, że
tego nie zauważają. To wstępowanie po 40 dniach
Chrystusa do Ojca (J 20:17), to tylko widzialne
zakończenie ukazywania się Apostołom nie
przekreślające bycia wcześniej w chwale Ojca. Patrz
rozdz. "Łotr w raju".



24.5. Kościół ucząc o nagrodzie w niebie jest w
zgodzie z Hbr 11:1 ("Wiara zaś jest poręką tych dóbr,
których się spodziewamy, dowodem tych rzeczywistości,
których nie widzimy"). ŚJ przez swe publikacje,
rzeczywistość (raj na ziemi), której nie powinni
widzieć, już oglądają na obrazkach (1Kor 2:9, 2Kor
4:18).



24.6. Uczą, że jest napisane: "Błogosławieni
cisi, albowiem oni na własność posiądą ziemię" (Mt
5:5). Sugerują raj na ziemi, w którym mają żyć ludzie.


Odpowiedź. ŚJ liczą na to, że nie przeczytamy
dalszych błogosławieństw, poprzestając na tym jednym.
Mt 5:12 sumuje wszystkie nagrody obiecane przez Jezusa
nie pozostawiając wątpliwości, gdzie je otrzymamy:
"Cieszcie się i radujcie, albowiem wasza nagroda
wielka jest w niebie". Zresztą Strażnica Nr 17, 1960
s.16 odnosi słowa z Mt 5:5 przede wszystkim do swej
klasy niebiańskiej, która ma zarządzać ziemią. Podaje
też ona: "Słowa z Mateusza 5:5 nie odnoszą się więc
ściśle do 'drugich owiec'." (por. Strażnica Nr 20,
1991 s.10, która też w pierwszej kolejności słowa te
odnosi do Jezusa i będących z Nim w niebie). Widać
więc, że ŚJ oszukują nas, próbując nam "swój" koronny
werset interpretować częściowo inaczej niż Strażnica,
która dopuszcza tylko, i to w dalszej kolejności
interpretację swych głosicieli. Hbr 11:13-16 mówi o
ojczyźnie niebieskiej i tę 'ziemię' Chrystus miał na
myśli. 2Kor 4:18 uczy: "To ... co widzialne, przemija,
to zaś co niewidzialne, trwa wiecznie". Nowe niebiosa
i nowa ziemia (2P 3:13) to nie rząd Boży i raj na
ziemi (społeczeństwo nowego świata) jak uczą ŚJ. U
Semitów niebo i ziemia to wszechświat (Rdz 1:1). Niebo
i ziemia nowe to nowa rzeczywistość (Ap 21:1),
odnowiona i przemieniona przez Boga (Ps 102:26n., Iz
65:17n., 66:22). "Stary wszechświat" nie będzie miał
odtąd znaczenia, "Potem ujrzałem wielki biały tron i
na nim Zasiadającego, od którego oblicza uciekła
ziemia i niebo" Ap 20:11 por. Rdz 8:22, Hbr 1:10n., Iz
51:6, Mt 24:35. Nie musimy należeć do ŚJ aby wierzyć w
to, że w przyszłości znanej tylko Bogu "Miejscem
wiekuistego szczęścia zbawionych nie musi być odległe
i transcendentne niebo, lecz przemieniona do głębi
swej istoty nowa ziemia z Bożą widzialną
wszechobecnością" ("Eschatologia biblijna Nowego
Testamentu" o.A.Jankowski OSB s.135). Będziemy też
podobni aniołom (Łk 20:36, Mt 22:30), a ci przebywają
tak w niebie jak i mogą ukazywać się na ziemi.



24.7. Dla poparcia swej nauki o raju na ziemi
cytują: Ps 37:9, 11, 29, 104:5, 115:16, Prz 2:21, Iz
45:18.

Odpowiedź. Wersety te wzięte ze ST nie
uwzględniają pełni Objawienia, które jest w
Chrystusie. ŚJ nie uwzględniają też rodzajów
literackich, poetyckich opisów, przenośni i metafor.
Np. Ps 115:16 ("Synom zaś ludzkim dał ziemię") nie
objawia nam tego, że Chrystus da synom ludzkim niebo
(J 14:3) por. Ps 23:6 z 2Kor 5:1. Ps 37:9, 11, 29 i
Prz 2:21 mówiąc o ziemi zapowiada poetycko, nową
ojczyznę niebieską: "uznawszy siebie za gości i
pielgrzymów na tej ziemi (...) okazują, że szukają
ojczyzny. (...) Teraz zaś do lepszej dążą to jest do
niebieskiej" Hbr 11:13-16 (o zmianie tego wersetu
przez ŚJ patrz rozdz. "Imię Jehowa w Biblii Nowego
Świata" pkt 13.2.24. Te wszystkie proroctwa dot.
ziemi były tylko cieniem i zapowiedzią rzeczy
przyszłych (1Kor 10:11, Kol 2:17, Hbr 8:5, 10:1). Tak
jak świątynia ziemska była zapowiedzią świątyni
niebieskiej (Hbr 8:5, 9:24), tak szczęśliwe, długie
życie na ziemi, zapowiadało przyszłą radość wieczną w
niebie (1Kor 10:11, Rdz 25:7n., Ap 22:5). Gdyby
Chrystus tak jak ŚJ nauczał o raju na ziemi to nie
głosiłby dobrej nowiny. Nowina to coś nowego, a ŚJ
uczą, że Jezus nauczał to co było już znane. Naukę o
raju ziemskim ŚJ zaczerpnęli od współczesnych Jezusowi
faryzeuszy. Oni też jak ŚJ wyobrażali sobie
egzystencję na zdobytej ziemi bez obecności na niej
Jezusa. Chrystus zaś zapowiadał Królestwo dla
wszystkich, cały czas przygotowane od założenia
świata, więc niebo (Mt 25:34). Orygenes (ur.185)
komentując Ps 37 pisał, że każdy "bez żadnych
wątpliwości zrozumie, że chodzi tu o czystą ziemię
położoną w czystym niebie" ("Przeciw Celsusowi" 7:29).




24.8. Często zadają pytanie, co by było gdyby
Adam nie zgrzeszył? Odpowiadają zaraz, że by żył
wiecznie w raju na ziemi, a nie w niebie.

Odpowiedź. Bóg władca czasu jest "Odkupicielem"
i Iz 63:16 mówi, że "to Twoje Imię odwieczne". 1P 1:20
zaś ucząc o ofierze Chrystusa wskazuje, że "On był
wprawdzie przewidziany przed stworzeniem świata..." i
objawił się ze względu na grzechy wszystkich. Ponieważ
ŚJ lubią gdybanie wskażmy im, że "ostatni Adam" -
Jezus (1Kor 15:45) wg Ap 12:5 za swe całkowite oddanie
i nie ulegnięcie pokusom został "porwany" do Boga. To
samo mogło spotkać "pierwszego Adama" za swą wierność
Bogu, bo przecież Królestwo w niebie było przygotowane
"od założenia świata" Mt 25:34. Patrz też rozdz.
"Bóstwo Chrystusa" pkt 2.8. (o wiedzy Ojca).



24.9. Lubią cytować Iz 65:21-25, który
"potwierdza" im to, że raj będzie na ziemi. Zauważmy,
że gdy literalnie przyjmują jego treść muszą też
odrzucić życie wieczne, bo Iz 65:22 mówi, że tylko "na
wzór długowieczności drzewa będzie długowieczność mego
ludu". Inny werset, który odczytują swym słuchaczom to
poetycki obraz Iz 65:25 ("Wilk i baranek paść się będą
razem, lew też będzie jadał słomę jak wół a wąż będzie
miał proch ziemi jako pokarm"). Ten sam Izajasz
zapowiadał w podobnym fragm. prawie że odwrotność
swego proroctwa: "Nie będzie tam lwa, ni zwierz
najdzikszy nie wstąpi na nią ani się tam znajdzie" Iz
35:9. Widać więc, że prorok pod symbolami zwierząt
widzi ludzi, którzy w przyszłości będą ze sobą zgodni,
nawet gdyby wcześniej byli wobec siebie agresywni.
Jezus postępuje podobnie nazywając ludzi wilkami,
owcami (Mt 7:15, 10:16, J 21:15n.), wężami (Mt 10:16,
23:33), gołębiami (Mt 10:16), lwami (Ap 5:5, 9:8) itp.
Nigdy zaś Chrystus nie naucza o zwierzętach mających
być w Królestwie Bożym, bo "to co zniszczalne nie może
mieć dziedzictwa w tym, co niezniszczalne" 1Kor 15:50.
Św.Paweł także wypowiedzi ST o zwierzętach (np. o
wspomnianych wołach) odnosi do ludzi: "Napisane jest
właśnie w Prawie Mojżesza: Nie zawiążesz pyska wołowi
młócącemu. Czyż o woły troszczy się Bóg, czy też
powiedział to przede wszystkim ze względu na nas?"
1Kor 9:9n. por. Ps 91:11nn. (przeciwnicy Mesjasza
nazwani są "zwierzętami"). Tak rozumiano kwestię
zwierząt w pierwotnym Kościele co poświadcza Ireneusz
(ur.130-40) w "Wykładzie Nauki Apostolskiej" (61) i
Klemens Aleks. (ur.150) w "Kobiercach" VI:50,2-3. ŚJ
na dwa sposoby, w zależności od potrzeb, interpretują
np. Iz 11:6-9. Strażnica Nr 19, 1992 s.19 (por. Nr 17,
2000 s.18) wersety te, mówiące o zwierzętach, odnosi
do ludzi, a Przebudźcie się! Nr 10, 1994 s.11
literalnie do zwierząt. Gdybyśmy zaczęli literalnie
odczytywać proroctwa ST dot. czasów mesjańskich, to by
okazało się, że nikt nie mógłby pójść do nieba bo
teksty ST mówią, że odnowiony Izrael (lud
chrześcijański - Ga 6:16) miał zamieszkiwać ziemię (Jr
32:37-41, Am 9:14n.). Okazało by się też, że Królestwo
Boże ma polegać na spożywaniu tłustego mięsa i piciu
wina (Iz 25:6-9 por. Rz 14:17). Patrz też
"Poszukiwania w wierze" J.Salij OP, rozdz. 'Tajemnica
przebóstwienia człowieka'.
(Włodzimierz Bednarski)

leskie leskie

BĄDŹ WOLA TWOJA JAK W NIEBIE, TAK I NA ZIEMI:
Po buncie 1/3 aniołów Obj.12:4 i pierwszej pary
ludzkiej rozpowszechniło się zło. Tak w niebie jak i
na ziemi przestała się dziać wola Boża. W wyznaczonym
jednak czasie zbuntowani aniołowie zostali usunięci z
nieba Obj. 12:7-10 i został przywrócony tam pierwotny
porządek.
Obecnie czekamy również na usunięcie szatana i jego
aniołów z ziemi wraz z ludźmi, których uda im się
zwieść, by znów mógł być przywrócony tutaj Raj
Prz.2:21,22, Iz.11:6-9, Obj.22:20.
Biblia zaprowadzenie nowego porządku w niebie i na
ziemi nazywa nowym niebem i nową ziemią w których
będzie mieszkać prawość 2Pi.3:7,13, Obj.21:2,
Rodz.11:1.

leskie leskie

ZIEMIA
jest przedstawiona w Biblii przeważnie jako planeta
Rodz.1:1, lub zamieszkujące ją społeczeństwo ludzkie
Rodz.11:1, Obj.21:1. Została ona stworzona przez Boga
Jehowę i Jego pierworodnego Syna Kol.1:16 w 6 etapachy
zwanymi dniami. Ostatnim dziełem stwórczym był na niej
człowiek Adam z Ewą, którzy mieli nad nią panować
zgodnie z wolą Bożą Rodz.1:26-28, Ps.24:1. Ziemia jest
też ważną dla Boga planetą ponieważ przedstawiona jest
jako podnóżek Jego stóp Dz.7:49 i nie wynika z Biblii
jakoby na innej jeszcze planecie w przestrzeni
kosmicznej istniało też życie fizyczne Ps.115:16.
Planeta ta istniała będzie wiecznie Ps.104:5 i została
przygotowana na mieszkanie Iz.45:18. Biblia na długo
przed tym zanim ludzie do tego doszli przepowiadała,
że jest ona okrągła Iz.40:22 i na niczym nie
zawieszona Hiob 26:7. Ponieważ jednak nasi pierwsi
rodzice odmówili posłuszeństwa Bogu i zaczęli
postępować po swojemu Kaz.3:15, więc Jehowa przestał
się wtrącać i im błogosławić czego skutki są wyraźnie
odczuwalne jeszcze obecnie Kaz.8:10. Ziemia obecnie
jest niszczona jak nigdy dotąd i gdyby nie zbliżająca
się interwencja Boża, to życie biologiczne mogłoby
przestać na niej istnieć, co zostało też proroczo
przepowiedziane w prawie Bożym jakim jest Biblia
Obj.11:18. Niebawem więc Bóg posłuży się Chrystusem,
by położyć kres rządom ludzkim Dan.2:44 i przywrócić
tu pierwotny porządek pozostawiając tylko ludzi
posłusznych Bogu (Biblii) Prz.21,22, Kaz.3:15 i nawet,
gdyby wszyscy zmartwychwstali, to razem z tymi, co
żyją byłoby tu około 25mld. ludzi i każdy mógłby mieć
swoją działkę.

Dodaj swój wiersz

Ostatnie komentarze

Wiersze znanych

Adam Mickiewicz Franciszek Karpiński
Juliusz Słowacki Wisława Szymborska
Leopold Staff Konstanty Ildefons Gałczyński
Adam Asnyk Krzysztof Kamil Baczyński
Halina Poświatowska Jan Lechoń
Tadeusz Borowski Jan Brzechwa
Czesław Miłosz Kazimierz Przerwa-Tetmajer

więcej »

Autorzy na topie

kazap

Ola

Bella Jagódka

AMOR1988

marcepani

anna


więcej »