zawieszenie w sytuacji
chcę napisać słowo
ale słowo jest twoim
okiem
które jest nie do opisania
chcę napisać słowo
ale słowo
jest twoimi ustami
które są nie do napisania
chcę napisać wers
ale wers
jest twoją zmarszczką
na czole
która jest nie do powtórzenia
chcę nadać tytuł
ale twoja dłoń
rozczapierzona w krzyk
i różę
potrafi lepiej
-------------------
twoje wargi jak brzytwy
tną mnie na pół
na ćwiartki
lecą kostki liter
bezużyteczne
niewidzialne na kartce
białe drobne kosteczki
papierowe okruchy
o spowolnionej grawitacji
jak śnieżna zadymka
wypełniają powietrze
miotają się
zawieszone
w sytuacji
głodne
i wściekłe jak drapieżniki
na biegunie
po miesiącach postu
wpijają się w siebie nawzajem
i opadają znikając w dywanie
zasp
albo dryfują na krze
w horyzontalną otchłań
do śmierci
białe kostki
do gry
w życie
----------------
chcę napisać słowo
ale słowo
jest twoją ręką
która jest nie do napisania
chcę napisać słowo
ale ono jest twoją nogą
która jest nie do napisania
twoją łydką
twoim udem
kolanem
ścięgnem
łokciem
piętą
i pięścią twoją
choć ty nie masz pięści
tylko pąki
i bułki
ciepłe jak nasłoneczniony blat
stołu
chcę napisać cokolwiek
ale cokolwiek to
ty
a ty nie jesteś do napisania
ani do osiągnięcia
Komentarze (5)
Panie Kwasiżur i tu się mylisz!! bo mam w ręku Słownik
Ortograficzny PWN, Warszawa 2006, i na str. 270 proszę
przeczytać sobie - słowo ROZCZAPIERZYĆ -jest słowem
poprawnym, odmieniającym się i istniejącym! Wiedziałam
to intuicyjnie, ale wziąłeś mnie pod włos, więc
sięgnęłam do słownika. "Twoje" słowo rozczapierzyć
też tam jest, ale moim zdaniem brzmi bezniadziejnie,
więc wybieram ROZCZAPIERZYĆ. I na drugi raz sugeruję
nie sugerować...
Dał Pan plamę. Też pozdrawiam.
(róże)pozdrawiam
"Rozczapierzona" jest a wedle prawideł polszczyzny -
winno być "rozcapierzona", sugeruję też przestawić
szyk (zamienić kolejność dwóch pierwszych strof),
bo jako pierwsza motyw oka, przeciwstawiony słowu -
jest co najmniej dziwaczny, ale jako figura
stylistyczna; powtórzenie - wygląda o wiele
korzystniej.
Proponuję też oczyścić utwór z wszelkich elementów,
które czynią go infantylnym (np "kosteczki" -
zamiast "kostki"), wtedy odbiór MROCZNY będzie
jednoznaczny.
Co do tytułu - nie wypowiadam si - ale należy mieć
świadomość, że jak ramy w obrazie; ma on ogromny wpływ
na odbiór dzieła, więc powinien być przemyślany.
Pozdrawiam!
aż taka współzależność, uzależnienie? Bardzo dobry
tekst, pozwala na dowolność interpretacji a o to w
poezji biega. Chylę czoło i pozdrawiam cieplutko.
Świetny tekst!Chyba za trudny dla tutejszych autorow:)